top of page

Resultados de la búsqueda

71 items found for ""

  • Contacto | Escuela de Música de Bogotá EMBO | Colombia

    Escuela de Música de Bogotá EMBO BLOG Formando Artístas Íntegros Quieres aprender Música con los mejores? Inscribete en la mejor Escuela de Música de Bogotá ​ Nuestro equipo de Profesionales altamente cualificados egresados de las diferentes Universidades de Colombia y el Exterior. Contactar con Ventas Venta de Instrumetnos Musicales Ir - 15% de descuento Servicios La Escuela de Musica de Bogotá EMBO ofrece una variedad de programas en los campos de la música, las danzas, la fotografía y el dibujo artístico. Estos programas están diseñados para brindar a los estudiantes la oportunidad de explorar y desarrollar sus habilidades en las diferentes disciplinas Artísticas. Música En nuestros programas de Música ofrecemos clases y talleres para personas interesadas en aprender a tocar un instrumento, cantar o mejorar sus habilidades musicales. Ofrecemos lecciones individuales y grupales en una amplia gama de instrumentos, como Canto, Piano, Guitarra, Violín, Batería y muchos más. Además, brindamos oportunidades para participar en en Ensambles (Bandas), donde los estudiantes pueden colaborar con otros músicos y disfrutar de la experiencia de tocar en grupo. Ver más Dibujo Artístico Este programa de dibujo artístico está diseñado para personas que deseen desarrollar sus habilidades en el dibujo y la ilustración. Ofrecemos clases que cubren diferentes técnicas de dibujo, como lápiz, carboncillo, tinta y acuarela. Los participantes aprenderán fundamentos básicos, como la proporción, la perspectiva y el sombreado, y se les animará a explorar su creatividad a través de proyectos artísticos. También se les proporcionarán comentarios y orientación para ayudarles a mejorar sus habilidades. Ver más Danzas Los Talleres Danzas están dirigidos para aquellos que deseen explorar el arte del movimiento y la expresión corporal. Ofrecemos clases de diversos estilos de danza, como ballet, jazz, hip-hop, danza contemporánea y folclórica, Urbano. Los estudiantes tienen la oportunidad de aprender técnicas de danza, mejorar su flexibilidad y coordinación, y desarrollar su creatividad a través de coreografías y presentaciones públicas Ver más Fotografdía Los Talleres fotografía van dirigido a aquellos interesados ​​en capturar momentos especiales y explorar el arte de la fotografía. Ofrecemos clases teóricas/prácticas que abarcan desde los conceptos básicos de la fotografía hasta técnicas avanzadas. Los estudiantes aprenderán sobre composición, iluminación, edición de imágenes y el uso de equipos fotográficos. También se les animará a expresar su visión artística a través de proyectos y exposiciones. Ver más HABLEMOS Thank you very much for contacting us . Send us your information and we will contact you as soon as possible. Contact us Choose an option I accept the terms and conditions I want to subscribe to the newsletter. Send Thank you for your message! ContactanosDirectamente Dirección Avenida de las Américas #71A - 81 Bogotá Colombia Teléfonos +57 6014749921 - 3233066177 emboescuelagmail.com Horarios de atención Lunes a viernes 9:00 a.m. a 6:00 pm. Saturday 8:00 am – 6:00 pm

  • Matrícula e Inscripción | EMBO

    Bienvenidos a la mejor Escuela de Música de Bogotá Regresar Matrículas Permanentes Inscripciones abiertas! Matrículas e Inscripciones Para realizar el Proceso de Matrícula e Inscripción al Programa Pre Universitario en Música, debes realizar los siguientes pasos: ​ 1. Tramitar los pagos de correspondientes a Inscripción y Matrícula 2. Tramitar Formulario de Inscripción en línea o directamente en la Escuela de Música de Bogotá. 3. 1 fotografía 3x4 4. Fotocopia legible del documento de identidad 5. Fotocopia del Certificado de EPS o a la entidad a la cual se encuenttra afiliado Diligencie aquí la Inscripción en Línea Inscripciones Permanentes. Valor de la Inscripción: $50.000 El Semestre tiene una duración de 5 meses(20 semanas Académicas) ​ Formas de Pago: BANCO DAVIVIENDA Cuenta de Ahorros 005300393930 Titular: José Manuel Ruiz Herrera (Director Académico EMBO) ​ NEQUI o DAVIPLATA: 3233066177 Titular: Angela Perdomo Jaramillo (Secretaria Académica y Administrativa EMBO) ​ Recibimos todas las tarjetas crédito o débito para pago con Datáfono o Link de Pagos a través de BOLD Retiros y devoluciones: Una vez realizada la matrícula el estudiante que desee retirarse deberá presentar la solicitud por escrito expresando los motivos del retiro. Sólo se hará devolución al estudiante que se retire dentro de los diez (10) primeros días hábiles de iniciación de clases (haciendo ajuste respectivo de las clases que haya recibido hasta la fecha). El trámite de devolución tiene una duración de 20 días hábiles. Si el estudiante se retira después de los primeros diez (10) días hábiles de iniciadas las clases, no se le devolverá dinero alguno y deberá cancelar en su totalidad los compromisos adquiridos con la Escuela de Música.

  • CANTO | EMBO

    Bienvenidos a la mejor Escuela de Música de Bogotá Regresar OBJETIVOS CANTO Y TÉCNICA VOCAL PLAN DE ESTUDIOS MATRÍCULA CONTACTO Lyrical, popular song, re-education of the spoken voice A. INDIVIDUAL MODALITY * Hourly intensity: 1 hour per week * Total: 4 hours per month B. GROUP MODALITY * Hourly intensity: 2 hours per week * Total: 8 hours per month * Methodology: Group class * Space: maximum 4 students per group CONTENTS * Develop adequate breathing. * Know the parts of the body involved in singing to achieve a better understanding of the functioning of the vocal mechanism. * Achieve a correct body posture when singing * Activate facial resonators * Develop techniques for body and mental relaxation. * Knowledge and progressive development of one's own vocal register. * We work on articulation, diction, modulation, tuning, correct placement of the voice for a good projection of it, vocal failures, bad habits; and how to overcome them. * Contextualize the musical part about the repertoire montage * Classes are individual and totally personalized depending on the level and needs of each student. * Body expression techniques * Classic and Popular Repertoire Return

  • Información | Escuela de Música de Bogotá EMBO | Colombia

    About us About us * The School of Music of Bogotá was created in response to the great questions that loom in the academic and cultural environment and that impede the normal development of the artist (understanding this as a person of good technical level, a great intuition and, above all as an integral being) . * Taking into account that music, like the other disciplines of the fine arts, provides opportunities for community integration, strengthens citizen coexistence and has various fields of action (in musical composition, interpretation , elaboration of arrangements, direction and musical production , formation of groups, etc). * The School of Music of Bogotá bases its pedagogical work on practical experience and on a theoretical basis of the different artistic disciplines. Mission To train upright artists who also have a social and humanistic sense. Rescue and spread the Colombian culture, to protect our national heritage In accordance with Article 70 of the Political Constitution of Colombia, the School of Music of Bogotá will provide spaces for the promotion of culture and the promotion of human talent, through permanent artistic training and through concerts, stage productions, exhibitions , workshops and other events to which the community will have access. To fulfill this mission, the Institution will develop methodological strategies that allow the implementation of the most recent technologies applied to the cultural pedagogical process. Go back to start Vision The School of Music of Bogotá will be an Institution of great leadership and loneliness in terms of artistic training, projected in 5 years to be present throughout the country. It will become an important center of cultural diffusion where great artists will meet nationwide. Chat Alcira Sarmiento de Vargas Reflections of the Founder 14 years ago the idea of creating a School of Music arose as a result of the need we saw in many students who wanted to dedicate their lives to Music or study this career but did not have enough training to pass the admission tests. In addition, the fact of meeting people who wanted to study Music as a therapy or an additional activity to their respective professions, or Parents who saw in Music a complementary activity for their children, plus the contribution that Music offers to the mind through their implications at the cognitive level, concentration, coordination, etc., all this made me think about the importance of having the Institution. EMBO began activities in the La Castellana neighborhood in the Second Semester of 2007, and from 2009 it moved to the Nueva Marsella neighborhood, where it is currently operating.

  • RECURSOS PEDAGÓGICOS | EMBO

    Go back to start RECURSOS PEDAGÓGICOS ​ ​ * Todo estudiante deberà llevar siempre a clase: Cuaderno de Música, Carpeta para guardar las obras musicales de su repertorio, làpiz y esfero, Texto de Instrumento exigido por el docente de acuerdo al Instrumento musical. ​ * El estudiante de Canto deberà ir preparado para abrigarse cuando salga de clases en aras de proteger su Instrumento Vocal a los cambios bruscos de temperatura. ​ * El estudiante de Canto debe traer agua para hidratarse durante la sesión de clase. ​ * Recursos ofrecidos por la Escuela de Música de Bogotà: Aula de clase, Instrumentos Musicales (funsionales), tableros, marcadores, borradores, Textos musicales de teoría e Instrumento, accesorios musicales como atriles, escabeles y/o amplificadores, según el instrumento musical que el estudiante esté cursando. ​ ​ Bibliografía: * Textos de Teoría: - KOLNEDER, Walter: Cantar, Oir y Escribir (libro primero, libro segundo y libro tercero=. Distribuido en Colombia por casa Jayes, Medelín Colombia. - BERKOWITZ, Sol: A New Approach to Sight Singing. Norton Ed., New York - HALL, Ann Carothers: Studyng Rhytm: Norton Ed., New York - POZZOLI, Hector: Solfeos hablados y cantados. Editorial Ricordi. Buenos Aires, Argentina. - ALDWELL, Edward: Harmony and Voice leanding. Norton Ed. ., New York. ​ ​ ​ ​

  • Piano/Organeta | EMBO

    Return Piano / Organet In the School of Music of Bogotá each practical class is carried out individually to maximize the attention and performance of the student. Likewise, we offer the possibility of holding group classes of up to three students. Initially, the student works with the theoretical and practical methodology of the BASTIEN method, as it is important in the continuous training of the future pianist. Additional methods, texts and techniques are progressively worked on (Hanon, Burgmüller, Czerny, repertoire of Composers such as Kabalevsky, Bach, Beethoven, Mozart, and music from the 20th and 21st centuries, including current genres. A. INDIVIDUAL MODALITY * Hourly intensity: 1 hour per week * Total: 4 hours per month B. GROUP MODALITY * Hourly intensity: 2 hours per week * Total: 8 hours per month * Methodology: Group Class * Space: Maximum 3 students per group CONTENTS: -Parts of the instrument: knowledge, and care -Technique, Fingering for both hands. Training -Scales, melodies of progressive difficulty -Right hand melodies -Left hand: introduction. Combination of the two hands on the keyboard. -Progressive works for both hands -Classic and Popular Repertoire

  • Música | EMBO

    Música Ir al inicio En este espacio, que es el núcleo principal de la escuela de Musica de Bogotá, los alumnos de diferentes niveles y edades, desarrollar sus habilidades potenciales y aprenden a adquirir el gusto por el hacer musical, al mismo tiempo tambien se estimula el aprendizaje en teoria musical, que ayudará a una mejor comprensión y prunfundización de los temas estudiados durante la práctica de cualquier instrumento que deseee estudiar. Por último, tambien es importante la experiencia en tarimas, las mismas se organizan, con el fin de que el estudiante muestre los avances logrados hacia sus pares y por otro ayuda a perder poco a poco el miedo escénico. Temas Los temas varian según los conocimientos previos de los estudiantes, sin embargo, siempre se incia con los temas basicos para refresacr algunas ideas, Como por ejemplo los elementos del sonido, el pentagrama, las figuras musicales, el ritmo, la melodía, la armonia, lectura de diferentes claves, estilos musicales entre otre otros temas. Metodología La metodología se establece según el docente a cargo, y según la edad del estudiante. las clases son eminentemente prácticas en el caso del estudio de un instrumento, y las clases teóricas, es progresivo, desde lo más sencillo a los más complejo. con el propósito de que el estudiante pueda asimilar paulatinamente todos los aspectos de la música y aprovecharlos en la ejecución de su instrumento. cada tanto se realizará exámenes teórico-práctico para evaluar sus conocimientos. Nuestros Maestros ¡Vamos!

  • Música | EMBO Escuela de Música de Bogotá | Colombia

    Forming Upstanding Artists .Av. Américas (Clle. 6) No. 71 A 81 - Barrio Nueva Marsella, Bogotá LO NUEVO - VIDEO INSTITUCIONAL EMBO Play Video Facebook Twitter Pinterest Tumblr Copy Link Link Copied Information Alcira Sarmiento de Varga s CEO and Founder of EMBO Teachers Programs Instruments Schedule your first FREE lesson 4749921 - 3208353701 We offer Programs in Arts, Music for young children and adults in the PRESENTIAL, ONLINE and / or HOME mode. We have an Oriental Music Therapy Research Area. Our programs are aimed at children from 3 years old onwards. In the School of Music of Bogotá we work semesters of (18 academic weeks) as in the University.

  • José Manuel Ruiz Herrera | EMBO

    Return Josè Manuel Ruiz Herrera Arranger, Composer and Classical Guitarist Academic Director EMBO. Degree in Philology and Languages ​​from the National University of Colombia. Professional Art Card Number 4429, Music Area, by the Ministry of National Education, Resolution No. 229, of August 17, 2007 Musical Studies at the Emilio Murillo District Academy, Amadeus Musical Association and Pontificia Universidad Javeriana. Classical Guitar Studies with Maestros Hernán Sandino Velásquez (Colombia), Eduardo Fernández (Uruguay), Shin-Ichi Fukuda (Japan), Briggite Saczek (Austria), Rafael Serrallet (Spain), Luis Quintero (Venezuela) and Arturo Parra (Colombia) ). He has served as Professor of the Music Career at the University of Cundinamarca, founder and Director of the Estudiantina UDEC in said Institution, Professor of the Conservatory of Music of Huil (Neiva), Professor of Classical Guitar and Director of the Estudiantina of the Municipal Institute of Culture Joaquín Piñeros Corpas, from Tabio (Cundinamarca), in the House of Culture of Cajicá Classical guitarist. Composer and arranger. He has won various National Musical Interpretation Competitions at the National level. In 2006 he obtained the National Prize for Cortiple Composition, with his work Concerto de los Andes, for Tiple and Chamber Orchestra. In 2020 he participated in the Courses Inventing the Guitar and Introduction to Research on Musical Interpretation, at the University School of Music (University of the Republic of Uruguay), in Montevideo. Ir a docentes

  • Objetivos Violín | EMBO

    Bienvenidos a la mejor Escuela de Música de Bogotá Regresar Clases de violín Clases de violín Clases de violín Return Para niños jóvenes y adultos OBJETIVOS VIOLÍN PLAN DE ESTUDIOS MATRÍCULA CONTACTO Lyrical, popular song, re-education of the spoken voice A. INDIVIDUAL MODALITY * Hourly intensity: 1 hour per week * Total: 4 hours per month B. GROUP MODALITY * Hourly intensity: 2 hours per week * Total: 8 hours per month * Methodology: Group class * Space: maximum 4 students per group CONTENTS * Develop adequate breathing. * Know the parts of the body involved in singing to achieve a better understanding of the functioning of the vocal mechanism. * Achieve a correct body posture when singing * Activate facial resonators * Develop techniques for body and mental relaxation. * Knowledge and progressive development of one's own vocal register. * We work on articulation, diction, modulation, tuning, correct placement of the voice for a good projection of it, vocal failures, bad habits; and how to overcome them. * Contextualize the musical part about the repertoire montage * Classes are individual and totally personalized depending on the level and needs of each student. * Body expression techniques * Classic and Popular Repertoire

  • Clarinete, Saxofón o Trompeta | EMBO

    Return Clarinet, Saxophone or Trumpet GENERAL PURPOSE: The student acquires the ability to execute the Instrument in its natural register, based on the principles of relaxation and control over his body and the instrument, identifies and applies in his study routine an adequate body posture, eliminating bad habits in breathing and arrangement of the embouchure, with the main objective of producing a warm, wide and friendly sound. A. INDIVIDUAL MODALITY Hourly Intensity: 1 hour per week Total: 4 hours per month A. GROUP MODALITY Hourly intensity: 2 weekly sessions of two hours each. Total: 8 hours per month Space: Maximum 2 students per group. CONTENTS: * Basic technique * Handling the embouchure * Breathing and relaxation * Approach to the score * Styles Repertoire: Classic and Popular

  • Javier Murillo | EMBO

    Return Juan David Tellez Artistic Drawing and Multimedia Master in Plastic Arts graduated from the School of Arts and Letters (2020). Professional technician in artistic techniques with an emphasis on arts of color (2018). Diploma in strategies and tools for product development in creative and cultural industries (2018). With two years of experience in teaching different artistic techniques, such as: drawing, painting, sculpture, among others. He has participated in several exhibitions, the most important of which was exhibited at the 101 Estudio gallery and at the School of Arts and Letters. His most recent plastic work is entitled "fragmentation of a space for a space", where concepts such as city, architecture and color were addressed. These works highlighted the plasticity and richness of everyday objects to bring them through large-format painting. With job skills such as creativity, punctuality and commitment.

bottom of page